contact-us

ליצירת קשר

ליצירת קשר

    שמאי לבית משפט

    • האם מומלץ להביא שמאי מטעמי לבית משפט?
    • באילו תביעות מומלץ להיעזר בשמאי?
    • מי בוחר איזה שמאי ייתן הערכה לבית משפט?
    • האם דוח של שמאי תקף בבית משפט?

    מקצוע השמאות הינו מקצוע מוכר ודוחות של שמאים מוסמכים תקפים בבתי המשפט השונים ויש להם משקל קריטי בקביעת סכומי פיצויים בפרט ובהכרעת השופט באופן כללי. למרות שישנם יתרונות רבים להיעזרות בשמאי רכב מומחה לקראת קניית או מכירת רכב, היעזרות בדוח שמאי לבית משפט הינה הדרך ההכרחית ביותר. למרות שמסלול ההכשרה אותו כל שמאי מוסמך צריך לעבור הינו מעוגן בחוק, במקרים רבים סכומי הפיצויים והערכות השווי של הרכב והנזקים משתנים בין שמאי לשמאי. דבר זה יכול לנבוע מאינטרסים משותפים בין השמאי לצד שהזמין אותו או מהבדל במוסד בו הוכשר.

    איזה צד אחראי על השגת דוח שמאי לבית משפט?

    בין אם מדובר בתביעות קטנות נגד אנשים פרטיים או תביעות כנגד חברות הביטוח הגדולות, לסכומים אשר יירשמו בדוח השמאי יהיה את המשקל הגדול ביותר בהכרעת הסכום אשר יגיע אלייך או שיגבה ממך. מכיוון ושמאי נחשב כעד מומחה ודוחות של שמאים מוסמכים החברים באיגוד השמאים של ישראל קבילים בבתי המשפט, כל צד במשפט יכול להביא דוח שמאות משמאי מטעמו. לעיתים קרובות, יש הבדלים משמעותיים בין הערכות שמאים והדבר יכול להטות את הכף בבית המשפט.

    תסמכו עלינו 050-523-4612

    שמאי לתביעות ביטוח

    על פי החוק, חברות הביטוח מחויבות לממן את השמאי אשר יבחן רכבים לאחר תאונה ולקראת תביעה. דבר זה אינו אומר שבחירת השמאי נעשית על ידי חברת הביטוח, ההפך מכך הוא הנכון. יש לך את הזכות לבחור את השמאי אשר יחליט את שווי הנזקים, התיקונים, הירידה בערך ואת גובה הפיצוי אשר מגיע לך לאחר תאונה. ויתור על זכות זו או בחירת שמאי מהרשימה אשר תעביר לך חברת הביטוח לא מומלצות מכיוון ולשמאים מסוימים יכול להיות אינטרס אשר יתרגם להפסד כספי שלך.

    איזו הסמכה צריך לעבור שמאי רכב?

    ישנם מספר מוסדות המסמיכים שמאים לקבוע את הערך של רכבים בפרט ונכסים באופן כללי. בנוסף למוסדות השונים, ישנם גם מסלולים שונים לכל סוג של שמאות כאשר הארוך ביותר אורך שלוש שנים והקצר ביותר שישה חודשים. אחד המוסדות המכובדים ביותר בהם לומדים שמאות הינו הטכניון וסוג השמאות אליו יש ללמוד את התקופה הארוכה ביותר הוא שמאות מקרקעין. הסמכה של שמאות רכב מותנית בסיום בהצלחה קורס של עשרה חודשים, רישיון נהיגה מסוג שתיים ותעודת מכונאי סוג שתיים או תעודת פחחות סוג שלוש. כמובן שעל השמאי לעבור מבחנים של התמ"ת ולהתעדכן בשינויים בשוק.

    כמה עולה להזמין הערכה של שמאי לבית המשפט?

    חברות הביטוח חייבות לכסות את עלות השמאי עד לגובה מסוים, גובה שכר סביר וממוצע של שמאי. ברובם המוחלט של המקרים לא יהיה עלייך להוציא כסף מכיסך עבור השמאי. כאשר מדובר בתביעות כנגד אנשים פרטיים, עלויות השמאי נקבעות על פי סוג השמאות ובכדי לקבל הערכת מחיר מדויקת אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר טלפוני. סלאמה חמזה הינו שמאי מוסמך כבר מעל לעשרים וחמש שנים, זאת לאחר שהוסמך בטכניון. עכשיו זה הזמן שלך ליצור איתנו קשר ולקבל הערכת שמאי לבית משפט שתהיה הוגנת עבורך ותגן על האינטרסים שלך.

    שמאי הרכב 050-523-4612

    ליצירת קשר

    ליצירת קשר

      נושאים נוספים

      post-image

      למה דרוש שמאי רכב?

      מתי לפנות לשמאי רכב ולמה? מהם המקרים שבשבילם שווה להזמין את שירותיו של שמאי רכב ומדוע...

      המשך קריאה >
      post-image

      שמאי רכב לפני קנייה

      מתי יש להזמין שמאי רכב? אילו יתרונות יש להיעזרות בשמאי לפני קנייה? האם מומלץ...

      המשך קריאה >
      post-image

      תביעה צד ג'

      כיצד מגישים תביעה לחברת הביטוח ומה היא צריכה לכלול? מה תפקידו של השמאי? ומדוע יש...

      המשך קריאה >
      ×

      שיחת ווטסאפ

      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support