contact-us

ליצירת קשר

ליצירת קשר

    שמאות – סקירה בקצרה

    1. מה היא שמאות?
    2. מה עושה בדיוק שמאי רכב?
    3. אילו הסמכות צריכות להיות לשמאי רכב?
    4. איזה מעמד ותוקף מקבלים דוחות של שמאי רכב מוסמך?

    שמאות הינו מקצוע גדול העוסק בהערכת השווי הכספי של רכוש או בירידת הערך שספג הרכוש כתוצאה מתאונות, שינויים ברכוש או סביבתו ומצב השוק הנוכחי. ישנם ענפים רבים במקצוע זה אך המוכר ביותר הוא שמאות הרכב, שמאי מסוים יכול לספק הערכות מחיר של מגוון ענפים לדוגמא מקרקעין, רכב, נדל"ן וכדומה. מומלץ מאוד להיעזר בשמאי רכב מקצועי ואמין לאחר תאונות ולקראת העברת בעלות של נכס כזה או אחר. במאמר זה נסקור מספר דברים שמומלץ לדעת על שמאות בכלל ושמאי רכב בפרט.

    בואו נדבר: 050-523-4612

    איזו הסמכה אדם צריך לעבור בכדי להתעסק בשמאות?

    שמאות הינו מקצוע מוערך בתחום הביטוח ומכיוון שהפריסה יכולה להיות גדולה, בתהליך ההסמכה ישנן התמחויות המתחלקות בין מקרקעין, רכב וביטוח. מסלול הלימודים נמשך בין מספר חודשים לשלוש שנים, תלוי בסוג ההתמחות, ובמהלכו על התלמידים לעבור מגוון בחינות מטעמן של לשכות השמאים השונות. התמחות בשמאות רכב לוקחת כעשרה חודשים בהם מוסמך התלמיד להעריך שווי של רכב, עלויות של תיקונים וירידה בשווי הרכב עקב נזק או תאונה.

    מסלול ההכשרה של שמאי רכב נחשב לבינוני מכיוון ומרבית הלמידה נעשית בזמן העבודה, מסיבה זו מומלץ מאוד לעבוד עם שמאי אשר למד במקום מכובד וכבר צבר מספיק ניסיון בשביל לשרת אותך בצורה נאמנה ואמינה.

    איזה מעמד מקבלים דוחות שמאות?

    לדוחות של שמאים מוכרים ומוסמכים יש ערך גבוה מאוד ומכבדים אותם בבתי המשפט השונים, בחברות ביטוח ואפילו בתהליכי גישור. מכיוון ולדוחות משקל כה רב, על השמאי להיות מוסמך ולעבוד על פי התקנים והחוקים של משרד התחבורה. המדינה רואה את שמאי הרכב כגורם המקצועי המוסמך ביותר לקביעה של שווי כספי והערכות של נזק ובמרבית המקרים דוח של שמאי אחד יספק את המסגרות השונות.

    כמובן שיש להביא בחשבון שמדובר כאן בהערכת מחיר ולכן שמאים שונים עלולים לתת הערכות שונות.

    מי משלם על שמאות רכב לאחר תאונה?

    באופן גורף, חברת הביטוח מחויבת לכסות את השכר של שמאי הרכב כל עוד הסכום נחשב בגדר הסביר. אף על פי שחברת הביטוח אחראית על תשלום השמאי, לך יש את האפשרות לבחור מי יערוך את השמאות במקרה האישי שלך. מומלץ מאוד לבחור שמאי מטעמך ולא לאפשר לחברת הביטוח לבחור איזה שמאי יעריך את שווי הנזק שלך.

    בעת בחירת שמאי:

    • חשוב מאוד לוודא כי מדובר באדם עם ניסיון.
    • נטול אינטרסים במקרה הספציפי שלך.
    • ושהוא חבר באיגוד השמאים הרשמי של ישראל.

    במקרים בהם אינך רוצה לבחור את שמאי הרכב, חשוב לבדוק האם חברת הביטוח מתעקשת דווקא על שמאי מסוים ומדוע.

    שמאי רכב מקצועי, בשבילך

    סלאמה חמזה הוסמך כשמאי בטכניון ומאז הוא צבר לעצמו מעל לעשרים וחמש שנים של ניסיון בענף וקשרים הדוקים. עכשיו זה הזמן שלך ליצור איתנו קשר, להסביר את הצרכים שלך ולראות איך שמאות איכותית ומקצועית יכולה לחסוך לך סכומי כסף גדולים, ולהציב את האינטרסים שלך במרכז!

    צרו איתנו קשר: 050-523-4612

    ליצירת קשר

    ליצירת קשר

      נושאים נוספים

      שמאי פרטי

      הרכב שלכם היה מעורב בתאונת דרכים וספג נזק לא פשוט? אתם בטוחים שמגיע לכם פיצוי...

      המשך קריאה >
      post-image

      בחירת שמאי לפי החוק

      מי הוא שמאי ? מהו תפקידו על פי החוק? מה הזכויות שלכם כאשר אתם בוחרים באיש...

      המשך קריאה >
      post-image

      שמאי אוטובוסים ומיניבוסים

      שמאי אוטובוסים ומיניבוסים להכנת סקרי ערך מהו סקר ערך? איך בוחרים שמאי מקצועי? ומדוע כדאי...

      המשך קריאה >
      ×

      שיחת ווטסאפ

      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support